泰戈爾-------- 

 

  我們如海鷗之與波濤相遇似的,遇見了,走近了。海鷗飛去,波濤滾滾地流開,我們也分別了。

 

  Like the meeting of the seagulls and the waves we meet and come near.The seagulls fly off, the waves roll away and we depart.

 

 

  你微微地笑著,不同我說什麼話。而我覺得,為了這個,我已等待很久了。

 

  You smiled and talked to me of nothing and I felt that for this I had been waiting long.

 

 

  在遇到夢中人之前,上天也許會安排我們先遇到別的人;在我們終於遇見心儀的人時,便應當心存感激。

 

  Maybe God wants us to meet a few wrong people before meeting the right one, so that when we finally meet the person, we will know how to be grateful.

 

 

  失去某人,最糟糕的莫過於,他近在身旁,卻猶如遠在天邊。

 

  The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you cant have them.

 

 

  我愛你,不是因為你是一個怎樣的人,而是因為我喜歡與你在一起時的感覺。

 

  I love you not because of who you are, but because of who I am when I am with you.

 

 

  上帝對人說道:“我醫治你,所以要傷害你;我愛你,所以要懲罰你。”

 

 

  如果你因失去了太陽而流淚,那麼你也將失去群星。

 

  If you shed tears when you miss the sun, you also miss the stars.

 

 

泰戈爾的詩:我的心是曠野的鳥,卻在你的眼中找到了藍天……

       

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    melissaoyang 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()